چگونه اینترنت اشیا. بازاریابی دیجیتال را مختل می کند
طبق یافته های BI Intelligence ، تعداد دستگاه های موجود در اینترنت اشیا (IoT) بین ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ دو برابر خواهد شد. فناوری دیجیتال مرز بین زندگی آنلاین و آفلاین را تاری کرده است. از فناوری های پوشیدنی که تناسب اندام شما را ۲۴/۷ ساعت ردیابی می کنند ، تا توانایی تماشای نمایش مورد علاقه خود در هنگام رفت و آمد به دسترسی از راه دور به دستگاه های الکتریکی در خانه – تغییر به سمت دستگاه های تلفن همراه نحوه تعامل ما با دنیای اطراف را تغییر داده است.
دریابید که فناوری های اینترنت اشیا چگونه عادات و رفتارهای جدیدی را در مصرف کنندگان ایجاد می کنند و این برای بازاریابان دیجیتال به چه معناست.
اینترنت اشیا چیست؟
اینترنت اشیا ((اینترنت اشیا) هر دستگاهی را که دارای حسگر یا اتصال به اینترنت است ، توصیف می کند و همچنین ممکن است بتواند به دستگاه های دیگری که قابلیت های مشابه دارند متصل شود. در بازار فعلی ، مجموعه ای به ظاهر بی پایان از دستگاه هایی وجود دارد که به عنوان بخشی از اینترنت اشیا کار می کنند ، از جمله:
- هدفون
- تلفن های هوشمند
- دستگاه های پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند و Fitbit
- ماشین لباسشویی
- قهوه سازها
- وسایل نقلیه فعال
- لامپها
دستیارهای خانگی دیجیتال مانند الکسا و Google Home
شرکت تجزیه و تحلیل عمده تحقیقات گارتنر انتظار دارد که حدود ۲۶ میلیارد دستگاه متصل به اینترنت اشیا وجود داشته باشد . نه تنها استفاده ما از این دستگاه ها زندگی روزمره ما را تغییر می دهد ، بلکه برنامه های مختلف اینترنت اشیا به سازمانها امکان می دهد مجموعه جدیدی از مدلهای تجاری مخل ایجاد کنند. با این حال ، مهم است که درک کنیم اینترنت اشیا در حال حاضر چگونه فضای بازاریابی دیجیتال را مختل می کند و چگونه می توانید از این صنعت گسترده برای طراحی استراتژی تحول دیجیتال استفاده کنید.
اینترنت اشیا چگونه بر رفتار و رفتار افراد تأثیر می گذارد
طبق مطالعه ای که توسط خدمات مشاوره ای درسنر انجام شده ، اکثر صنایع اظهار می کنند که اینترنت اشیا مهم نیست. با این حال ، روند اینترنت اشیا و اختلالات دیجیتال همه به پتانسیل فناوری اینترنت اشیا برای تغییر چهره کسب و کار و هوش بازاریابی همانطور که می دانیم اشاره دارند. مواردی مانند کلان داده ها و فن آوری های دیجیتالی مختل کننده ، راه را برای استراتژی های جدید بازاریابی دیجیتال و معرفی های فن آوری هموار می کند که می تواند زندگی را آسان تر کند.
چگونه اینترنت اشیا. بازاریابی دیجیتال را مختل می کند
هرچه بیشتر به عصر اطلاعات می رویم ، استفاده حرفه ای و شخصی از فناوری اینترنت اشیا both هرچه بیشتر پیشرفت می کند و به بخشی از زندگی روزمره تبدیل می شود. مشابه پیشرفت های تکنولوژیکی گذشته ، پیش بینی دقیقاً چگونگی درهم آمیختن فعالیت ها و فناوری های روزمره در آینده دشوار است. با این حال ، مهم است که بازاریاب های دیجیتال تمام تلاش خود را برای درک نحوه عملکرد بازار فعلی اینترنت اشیا ، خطرات موجود و چگونگی تغییر داده های بزرگ در صنعت بازاریابی دیجیتال انجام دهند.
دستگاه های اینترنت اشیا amounts داده های بی سابقه ای را تولید می کنند ، به این معنی که چگونه ما باید تأثیر دستگاه ها را برای پیشبرد محاسبه و اندازه گیری کنیم. علاوه بر این ، این به عهده توسعه دهندگان و شرکت ها است که خطرات امنیتی موجود در این مقدار انبوه ذخیره سازی اطلاعات ، ردیابی و تجزیه و تحلیل را به حداقل برسانند.
اینترنت اشیا: اخلال در بازاریابی دیجیتال
اگرچه ورود دستگاه های اینترنت اشیا به مناطق فزاینده ای از زندگی ما پیشرفت طبیعی استفاده از فناوری از اینجا به نظر می رسد ، اما برجستگی این دستگاه ها در حال تغییر صنایع و نحوه عملکرد آنها از جمله بازاریابی دیجیتال است. این اختلال دیجیتال ایجاب می کند که متخصصان صنعت با جدیت بیشتری نسبت به اجتناب ناپذیری فناوری های اینترنت اشیا اقدام کنند ، زیرا این امر نه تنها بر رفتار مصرف کننده تأثیر می گذارد ، بلکه بسترهای بازاریابی مورد استفاده برای جلب توجه آنها است.
با این حال ، بهترین بازاریابان دیجیتال در کلاس می توانند از این فرصت برای ایجاد استراتژی بازاریابی دیجیتال استفاده کنند که قدرت فناوری اینترنت اشیا را مهار کرده و با تغییرات گسترده در صنعت سازگار شود. برای استفاده بیشتر از یک مدل تجاری مخل ، بازاریاب های دیجیتال باید درک کنند که مشتری چگونه تحت تأثیر اینترنت اشیا قرار می گیرد و از این تحول دیجیتال به نفع خود استفاده کنند.
بنابراین دقیقاً چگونه اینترنت اشیا marketing بازاریابی دیجیتال را مختل می کند؟
-
Big Dataاینجاست که بماند
با اینترنت اشیا access ، دسترسی به طیف گسترده تری از اطلاعات از نقاط مختلف لمسی فراهم می شود. از دیدگاه بازاریابی دیجیتال ، این امر در ایجاد درک بیشتر از سفر مشتری از ابتدا تا انتها بسیار مفید است. به عنوان مثال ، بازاریابان می توانند ببینند که علاقه مشتری به یک محصول از چه زمانی آغاز می شود ، سفر خرید وی تا زمان خرید چیست.
در طول این سفر ، بازاریابان دیجیتال همچنین فرصت استفاده از این داده ها را به نفع خود خواهند داشت. از آنجا که مفاهیم فناوری اینترنت اشیا به بازاریابان اجازه می دهد تا ببینند مشتری در سفر به کجا قرار دارد ، بنابراین می توانند نقاط ارتباطی بیشتری را برای تعامل مثبت مشتری ایجاد کنند. با افزایش دسترسی به مشتریان ، بازاریابان می توانند روش های جدیدی برای برقراری ارتباط با آنها برای پاسخگویی به س questionsالات و ایجاد ارتباط با نام تجاری در مراحل اولیه و نه هنگام خرید انجام دهند.
چگونه اینترنت اشیا. بازاریابی دیجیتال را مختل می کند
با این حال ، باید توجه داشت که هرگونه استفاده از داده های مشتری باید نگرانی های مربوط به حریم خصوصی را در نظر بگیرد ، که فقط با گذشت زمان سخت تر می شود. عمومی حفاظت از اطلاعات مقررات (اتحادیه اروپا GDPR) مطرح شده توسط اتحادیه اروپا در تاریخ ۲۵th ماه مه، اجرا خواهد شد ۲۰۱۸٫ مقررات مانند این دستورالعمل مجموعه شرکت برای پردازنده داده ها و سازمان های ذخیره سازی می تواند داده های مشتری را آزاد کند، محدود چه مقدار داده های بزرگ خواهد شد برای بازاریابان دیجیتال و شرکت های تحقیقاتی قابل دسترسی است.
-
تحقیقات بازار افزایش می یابد
اگرچه جمع آوری ، پردازش و تجزیه و تحلیل داده ها در حال حاضر کاملاً پیچیده است ، اما اینترنت اشیا only فقط تحقیقات بازار را برای بازاریابان دیجیتال بزرگتر و بهتر می کند. در بازار فعلی ، اینترنت اشیا برای شرکت های B2B در حال حاضر یک قاعده صنعت است و دسترسی مشتری به دستگاه های اینترنت اشیا همین کار را برای بازاریابان B2C نیز انجام می دهد. همانطور که در بالا بحث شد ، شیوع دستگاههای مجهز به اینترنت اشیا در خانه به بازاریابان اجازه می دهد داده های بیشتری برای تجزیه و تحلیل داشته باشند. این افزایش داده ها به بازاریابان امکان می دهد فرآیندهای خود را ساده کرده و از طریق روش های جدید به مخاطبان خاص خود برسند.
به دلیل ارتباط بین اینترنت اشیا و ابر ، متخصصان بازاریابی قادر به انجام تجزیه و تحلیل پیش بینی بهتری از مشتریان هدف خود هستند که در حال رشد و توسعه هستند.
۳- اینترنت اشیا اطلاعات مربوط به سبک زندگی مصرف کننده را باز می کند
اینترنت اشیا simply به سادگی به اطلاعاتی که مصرف کننده انتخاب می کند به صورت عمومی در سیستم عامل هایی مانند شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد دسترسی ندارد ، بلکه به اطلاعاتی درباره سبک زندگی روزمره آنها دسترسی دارد.
انواع دستگاه های مجهز به اینترنت اشیا that را در نظر بگیرید که توسط مصرف کننده عمومی مورد استفاده قرار می گیرند: دستگاه های قهوه ساز ، ترموستات ، سیستم های اتوماسیون خانگی و دستگاه های پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند فقط چند مورد هستند. این وسایل جز integ لاینفک سبک زندگی روزمره مصرف کننده هستند – از صبح که بیدار می شوند تا وقتی که بخوابند. از نظر بازاریابان دیجیتال ، دسترسی به داده های مربوط به روند زندگی به این معنی است که آنها می توانند نحوه ، زمان و دلیل استفاده از محصولات یا خدمات خاص را ببینند.
۴- صنعت سئو تحت تأثیر قرار خواهد گرفت
به گفته بث کوتز ، افراد متخصص در سئو تحول عمده ای در صنعت خود تجربه خواهند کرد ، بخشی از آن به دلیل برجسته بودن اینترنت اشیا با پیشرفت بیشتر این دستگاه ها است.
اینترنت اشیا how در حال تغییر نحوه پردازش زبان انسان توسط دستگاه ها و ماشین آلات است ، زیرا افراد معمولاً هنگام گفتن س quال ها را با سوالاتی که در Google تایپ می شوند به صورت طبیعی تری مطرح می کنند. می توانید این تئوری را برای خود تجربه کنید: دفعه بعد که از سیری س askالی پرسیدید ، به عبارتی توجه کنید که در مقایسه با تایپ کردن س onlineال خود به صورت آنلاین استفاده می کنید. به احتمال زیاد ، خواهید فهمید که زبان شما هنگام صحبت با سیری “انسانی” تر است.
چگونه اینترنت اشیا. بازاریابی دیجیتال را مختل می کند
بت کوتز از ارتباطات نوع A در ادامه توضیح داد که استفاده مکرر از فناوری هوش مصنوعی مانند Siri اپل ، الکسای آمازون و Google Home به این معنی است که “موتورهای جستجو در تلاشند تا هدف کاربر را درک کنند و نه برعکس کردن کلمه کلیدی. ” دیگر صفحات وب به سادگی از لحاظ درج کلمات کلیدی رتبه بندی نمی شوند ، بلکه از نظر زبان طبیعی که در محتوای آن وجود دارد رتبه بندی می شود. برای بازاریابان ، این تغییر از محتوای سئو کلمات کلیدی به نوشتن مبتنی بر قصد ، جنبه اصلی چشم انداز اینترنت اشیا خواهد بود.
استفاده از IoT Ethical به عنوان متخصصان بازاریابی دیجیتال
به عنوان یک حرفه ای در صنعت بازاریابی دیجیتال ، حریم خصوصی مصرف کنندگان باید از اهمیت بالایی برای شما برخوردار باشد ، به خصوص که ما به عصری می رسیم که مقدار داده های مصرف کننده موج می زند. اگرچه بسیاری از مصرف کنندگان نسبت به ارائه محصولات و کانال های فروش متناسب با نیازها و نیازهای منحصر به فرد خود واکنش مثبتی نشان می دهند ، اما برای حریم خصوصی خود هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین ارزش قائل هستند.
یک چالش اساسی که صنعت بازاریابی دیجیتال باید بر آن غلبه کند این است که چگونه می توان این تجارب خرید شخصی را توسعه داد بدون اینکه به عنوان مزاحم تصور شود. برای همسویی استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود با انتظارات مصرف کننده ، ضروری است که سطح بالایی از امنیت را نشان دهید و از محافظت از اطلاعات مصرف کننده مورد تجزیه و تحلیل خود اطمینان حاصل کنید.
چگونه اینترنت اشیا. بازاریابی دیجیتال را مختل می کند
به همان روشی که با افزایش استفاده از فناوری ، جمع آوری داده ها تغییر خواهد کرد ، نحوه استفاده بازاریابان از این داده ها و تعامل با مصرف کنندگان نیز تغییر خواهد کرد. ضروری است که بازاریابان دیجیتال از هم اکنون برای تغییرات عمده ای که به طور حتم IoT ایجاد می کند ، آماده شوند. با انتقال احساس اعتماد و درک از مخاطب مورد نظر خود شروع کنید و از امروز ارتباط صمیمانه ای با نیازها و انتظارات آنها ایجاد کنید. با مصرف کننده خود همسو شوید و از توسعه اینترنت اشیا به عنوان فرصتی برای اصلاح استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید.