در مقالات قبلی زیاد در مورد تکنولوژی و فناوری جذاب واقعیت مجازی یا VR صحبت کردیم. امروز می خواهیم درباره این تکنولوژی در صنعت تبلیغات و بازاریابی بیشتر صحبت کنیم. با ما همراه باشید. تغییر بازاریابی و تبلیفات با واقعیت مجازی اتفاقی است که در چند سال آینده به وقوع خواهد پیوست و باعث خواهد شد تا فروش و شیوه های آن به شدت تغییر کند.
فرض کنید شما امروز در رشته های کوه های دنیا، کوهنوردی کرده اید و فردا جزو اولین نفراتی هستید که جدیدترین ماشین شرکت بی ام و را امتحان میکنید و با آن رانندگی میکنید. حس شما در این لحظات چیست؟ شاید فرض کنید این موارد کاملا تخیلی هستند و هیچ وقت این اتفاق نخواهد افتاد! شما کاملا در اشتباهید. با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی به راحتی میتوان به رویاهای کودکی واقعیت داد و روی ابرها پا گذاشت!
برند ها و شرکت های بزرگ برای تبلیغات محصولات خود در حال روی آوردن به این تکنولوژی هستند تا بتوانند، محصولات خود را حتی قبل از ورود به بازار مورد بررسی قرار دهند تا نقاط ضعف آن را بشناسند و نیاز مردم به آن محصول را بشناسند. این کار یک تحول و انقلاب بزرگ در این زمینه محسوب میشود که روز به روز در حال پیشرفت است. تکنولوژی واقعیت مجازی در طی یک سال از ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ رشد بیش از ۳۰۰ درصدی داشته است که اهمیت این موضوع را نشان میدهد.
Lافزایش بهره وری با استفاده از واقعیت مجازی
توسعه کسب و کارها با استفاده از واقعیت افزوده
برخی از کمپین های تبلیغاتی با استفاده از واقعیت مجازی
در این بین ما شاهد شرکت هایی هستیم که از طریق رشد و پیشرفت تکنولوژی واقعیت مجازی بصورت اختصاصی در حال تلاش برای ایجاد یک تجربه و رابط کاربری جذاب برای مخاطبان خود هستند. در ادامه میخواهیم با هم چند نمونه از کمپین های تبلیغاتی که با استفاده از این تکنولوژی راه افتادند را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید.
ماشین و اتوموبیل
شرکت های بزرگ و فعال در زمینه واقعیت مجازی از طریق واقعیت مجازی میخواهند که مشتریان خود را بیشتر راضی کنند و به آن ها تجربه ای در این زمینه بدهند. درست است که شاید تعداد زیادی از افراد نتوانند از آخرین محصولات بنز برای خود استفاده کنند اما تجربه فراموش نشدنی که این شرکت به این روش در مخاطبان برند خود استفاده میکند، میتواند باعث رشد و پیشرفت بسیار زیاد این شرکت شود.
غذا و نوشیدنی
شرکت های مختلفی در این زمینه توانستند فعالیت کنند که از جمله معروف ترین آنها میتوان به شرکت های گوگل، مک دونالد و کوکالا اشاره کرد که باعث ایجاد تبلیغات موثری در این زمینه میشود. به عنوان مثال بهترین کمپین در این زمینه مربوط به شرکت کوکالا در سال ۲۰۱۴ در ریو بود که افراد بصورت مجازی میتوانستند فوتبال بازی کنند و بعد از آن برای رفع تشنگی خود از ین نوشابه بنوشند.
خانه و سفر
شرکت های بزرگ زیادی در این زمینه، تورهای مجازی ارزان قیمتی را راه انداختند که شما میتوانستید در کنار بقیه وارد بخش های مختلف شوید و از جاهای واقعی بصورت مجازی بازدید کنید. خوبی و مزیت واقعیت مجازی این است که در صورت استفاده بیش از چند دقیقه، مغز شما تصور میکند که در یک فضای واقعی حضور دارد، به همین علت شما حس واقعی پیدا خواهید کرد.