حمل و نقل هوشمند یکی از دغدغه های شهر پر ترافیک دنیا محسوب میشود که سالانه برای بهبود این فرانید میلیارد ها دلار هزینه میکنن.
دغدغه دیگری که ترافیک برای کلان شهر ها ایجاد میکند.
بحث حفظ محیط زیست و زیست بوم مردم کشور ها می باشد. و حفظ سلامتی اقشار مختلف مردم که مهترین چالش مسئولین اون کشورها محسوب میشود.
یک برنامه مهم برای هوش مصنوعی (AI) حمل و نقل مستقل است. تمام حوزه های حمل و نقل برای کنترل خودمختار مورد بررسی قرار می گیرند، AI با توجه به داده های مجموعه ای از سنسورها، نقش مهمی در کنترل رانندگی / پرواز و کنترل تصمیم گیری هوشمند در زمان واقعی دارد. این شامل طیف نور (دوربین)، رادیو (رادار)، لیزر (لیادار)، موقعیت (سیستم ماهواره ای ناوبری جهانی، GNSS، مانند GPS)، اینرسی با استفاده از واحد اندازه گیری درونی و IOT (ارتباط خودرو به هر چیز). تخم مرغ در حال پیشرفت در وسایل نقلیه شخصی، کامیون ها، هواپیمایی، قطار و کشتی های دریایی است.
حمل و نقل هوشمند
نمودار ماه اکتبر ۲۰۱۷ Ovum AI Reality (AIR) یک دیدگاه کیفی از پیشرفت در حمل و نقل مستقل را فراهم می کند. در سال ۲۰۱۷، بسیاری از نقاط عطف به عنوان مشاغل از راه اندازی، شرکت های فن آوری و شرکت های حمل و نقل، موقعیت خود را در آزمایشات و خلبانان به دست آوردند. محدوده موضوع به طور بالقوه بسیار زیاد است، از جمله مقررات، مسائل حقوقی، امنیت، ایمنی، تفاوت های جغرافیایی، شهرهای هوشمند و غیره، اما این گزارش به شدت مربوط به پیشرفت فناوری اطلاعات در فناوری مستقل است. نمودار AIR مبتنی بر پیشرفت فعلی پیشرفته است. علاوه بر این، ما ارائه می دهیم که وقتی خودروهای خودمختار در جاده های ما تبدیل به یک دید مشترک می شوند.
حمل و نقل مستقل رانندگی به واقعیت است
پیشرفت در حمل و نقل مستقل در حال حاضر شاهد نمونه های جاده، راه آهن و هوا است
تاثیر حمل و نقل مستقل بر جامعه بزرگ خواهد بود و بر معماری شهری، فضاهای پارک و جاده، الگوهای استفاده از حمل و نقل، مهارت های رانندگی / پریدن و مهارت ناپذیری و غیره تاثیر خواهد گذاشت. با توجه به نقش خودروها در فرهنگ ما، تأثیر عمیقی بر زندگی ما خواهد داشت. فناوری به طور فزاینده ای رو به جلو حرکت می کند و انگیزه وجود دارد، با شناختن این که این تکنولوژی موجب صرفه جویی در زندگی بسیاری خواهد شد (در ایالات متحده، هر ۱۵ دقیقه یک مرگ و میر ناشی از ترافیک وجود دارد).
همچنین تغییرات شغلی صورت خواهد گرفت و در حالی که تقاضا برای رانندگان / خلبان بدون شک کاهش خواهد یافت، شغل های جدید برای طراحی، ساخت، نگهداری و نظارت بر سیستم های مستقل ایجاد خواهد شد.
حمل و نقل هوشمند
انجمن مهندسان خودرو (SAE) بین المللی پنج سطح رانندگی مستقل را تعیین می کند (نگاه کنید به شکل ۱). در تجزیه و تحلیل ما، استفاده از سطوح SAE را به حالت های عمومی حمل و نقل با قابلیت های سیستم مستقل مشابه در سطوح مربوطه گسترش می دهیم. یکی از مفاد در گسترش SAE به این صورت ذکر شده است. در حالیکه وسایل نقلیه در بازار انبوه، بدون کنترل متمرکز، مستقل هستند، ما انتظار داریم که حداقل در اولین موج این تکنولوژی، از یک نظارت از راه دور، با توانایی برای انتقال انسان در صورت لزوم، عملیات تجاری انجام شود. این در سطح SAE منعکس نشده است.
حمل و نقل هوشمند
برای مثال تولید کنندگان عمده حمل و نقل جاده ای (Tesla) ظرفیت چند سالی یا بیش از ۱۰ سال را در سطح ۴ قرار می دهند و در تلاش برای دستیابی به این هدف هستند. ایجاد یک صنعت رانندگی مستقل تبدیل به یک نژاد دولتی شده است. به عنوان مثال، دولت اوباما سرمایه گذاری میلیارد دلاری در ایالات متحده را آغاز کرد و در هفته های اخیر دولت انگلیس سرمایه گذاری کرد و قوانین را برای تشویق تحقیقات در انگلستان تمجید کرد، که در پی ابتکار Autodrive انگلستان است که در حال حاضر در حال انجام آزمایشات مستقل رانندگی است در میلتون کینز و کولنتری.
حمل و نقل هوشمند
در ارزیابی زیر، ما به “خلبانان سطح ۳-۴” اشاره می کنیم که باید به عنوان یک سیستم توسعه یافته برای سطح ۴ تفسیر شود، اما داشتن یک راننده تست در هیئت مدیره که می تواند آن را بگیرد، در طول آزمایش، سطح سیستم ۳ را تأمین می کند . بعضی از نقاط عطف در حمل و نقل مستقل که به تشریح نمودار هواي دسامبر ۲۰۱۷ کمک می کنند، به شرح زیر است.
تاکسی هواپیما و هواپیمای بدون سرنشین: Volocopter یک هواپیمای بدون سرنشین هواپیمای بدون سرنشین را با سرعت هشت دقیقه ای در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷ در دبی امارات متحده عربی به نمایش گذاشت. Amazon Prime Air در حال آزمایش یک سرویس تحویل هواپیمای بدون سرنشین با اولین تحویل مشتری واقعی در دسامبر ۲۰۱۶ در کمبریج انگلستان است. وسایل نقلیه بدون سرنشین (هواپیماهای بدون سرنشین) در حال حاضر در ارتش رایج هستند.
حمل و نقل هوشمند
هواپیما: هواپیما در حال حاضر بسیار اتوماتیک است و پرواز کاملا مستقل در دهه آینده ممکن است. برای خطوط هوایی، احساسات مسافر نه فن آوری ممکن است مانع اصلی باشد. بر خلاف تاکسی های هوایی، جایی که هواپیما پرواز می کند و خلبان می شود و زمین بسیار کنترل می شود.
خودرو: Waymo (که متعلق به الفبای گوگل است) از ۷ نوامبر ۲۰۱۷ در فونیکس، آریزونا بدون راننده در حال آزمایش خودروهای خودمختار محسوب می شود. سطح فعالیت ها توسط گوگل و تسلا آغاز شد، اما سازندگان موتور بسیار متشکل بسیار در مسابقه، از جمله BMW، دایملر، فورد، هوندا، GM، نیسان، و تویوتا، و همچنین شروع به کار.
حمل و نقل هوشمند
کشتی: سطح کشتی ۵ و کشتی های خودمختار در حال توسعه، از جمله Rolls Royce، که نمونه های اولیه را به عنوان کشتی های کوتاه مدت مانند کشتی های خودرو و کشتی های باربری ربات اقیانوس در ۱۰ تا ۱۵ سال پیش بینی می کنند. یارا و کونزبرگ نروژ به طور مشترک در ساخت اولین کشتی خدمه ای، یارا Birkeland، برای حمل و نقل محموله در آب های نروژی. استقلال خواهد شد در مراحل با سطح ۴-۵ اضافه شده انتظار می رود تا سال ۲۰۲۰ به دست می آید.
زیردریایی: سابقه ای از وسایل نقلیه زیر زمینی مستقل وجود دارد، اما در ایجاد نسل جدید فعالیت وجود دارد. برای مثال Boeing و نیروی دریایی ایالات متحده در حال کار بر روی هواپیماهای بدون سرنشین خودمختار هستند.
حمل و نقل هوشمند
خدمات تاکسی، اتوبوس، خدمات مشترک: نخستین مرحله ۴ تاکسی مستقل در سال ۲۰۱۶ در سنگاپور توسط nuTonomy مورد آزمایش قرار گرفت. Navya ارائه Auton Cab را ارائه می دهد، یک تاکسی ربات که برای رانندگی مستقل ۴ سطح طراحی شده است، بدون کابین خلبان، فرمان یا سایر کنترل های دستی. یک اتوبوس ناویا در سال ۲۰۱۶ در لیون فرانسه فعالیت می کند. تسلا ۵۰ تانک را به شهر دبی، امارات متحده عربی تحویل داد تا خدمات تاکسی خودمختار را تحویل دهد. Waymo قصد دارد تاکسی های مستقل خود را برای مسافران در فینیکس در اوایل سال ۲۰۱۸ باز کند. Zoox در حال برنامه ریزی برای مشتریان تا سال ۲۰۲۰ است. اوبر و دیگران تاکسی های بدون راننده را بررسی می کنند.
یک سیستم اتوبوس مستقل در لاس وگاس آزمایش شده است. در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷، Lyft، در همکاری با netTonomy، مسافران را در مناطق انتخابی بوستون با سواری های خودمختار ترتیب می دهد. شاتل هری آزمایشگاه تحقیقات حمل و نقل بریتانیا با مردم در گرینویچ، لندن مورد آزمایش قرار گرفته است.
قطار: سیستم های قطار درایو از سال ۱۹۶۷ در حال اجرا هستند، یا با یک راننده نظارت بر سیستم خودکار، یا بدون راننده اما سختی کار همینجاست.
نمودار هواي ۲۰۱۷ AIR در حمل و نقل مستقل
جدول دینامیکی دسامبر ۲۰۱۷ در شکل ۲ نشان داده شده است. قابل توجه است که سطح حمل و نقل جاده ای هنوز چند سال (شاید ده سال) دور از تحقق است. با این وجود، این امر به پیشرفت های بیشتری در تکنولوژی هسته ای، به ویژه AI، توجه نمی کند، که به طور مداوم بهبود می یابد. الگوریتم ها در حال تصفیه (به عنوان مثال، معماری سطح عمیق)، قدرت محاسبات سالانه افزایش می یابد، و شتاب دهنده های سخت افزاری جدید AI انتظار می رود که به بازار در سال ۲۰۱۸ به این میزان بهبود یابند. این پیشرفت ها در فناوری، سطح SAE را با سطح ۴ و در نهایت سطح ۵ رانندگی مستقل به ارمغان می آورد زودتر از انتظار می رود.
حمل و نقل هوشمند
برخی از وسایل حمل و نقل از حمل و نقل جاده ای جلوتر هستند. هواپیما به علت کنترل شدید کنترل مسیرشان، در سطوح ۴ و ۵ قرار دارد. به همین ترتیب، کشتی های دریایی در محیط زیست کمتری دارند و در سطوح پیشرفته هستند.
حمل و نقل هوشمند
ابعاد وسیع صنعت خودرو باعث می شود تا منطقه تمرکز ویژه ای به خود بگیرد. بسیاری از طرفداران سطح ۴ و در نهایت سطح ۵ وسایل نقلیه را به جاده های ما خواهد آورد. در ایالات متحده، بیش از ۲۵ شرکت در حال حاضر در کالیفرنیا ثبت نام کرده اند تا خودروهای خودمختار را محاکمه کنند. سایر کشورهای جذب کننده این تحقیق عبارتند از آریزونا و پنسیلوانیا..
حمل و نقل هوشمند
یک متریک مهارت استفاده شده توسط وزارت وسایل نقلیه موتوری در ایالت کالیفرنیا، تعداد کرسی های خودمختار است که در هر زور از بین می رود. تازه ترین آمار منتشر شده مربوط به سال ۲۰۱۶ است. پیش از بسته Waymo (متعلق به الفبای) در ۵،۱۲۸، به دنبال BMW در ۶۳۸، نیسان در ۲۴۶٫۷ و فورد در ۱۹۶٫۷٫ Waymo بیشترین کمک مالی را از طرفداران دریافت کرده است، بیش از ۱ میلیارد دلار، و طولانی ترین (۲۰۰۹) تاسیس شده است، جالب ترین جاده تست جاده (۳٫۵ میلیون) و شبیه سازی (۳ میلیارد).
فناوری رانندگی مستقل نیروی وسایل نقلیه نسل بعدی است
از آنجا که مجموعه ای از سنسورها مورد نیاز است، ساختن وسایل نقلیه مستقل ارزان نیست. تمام تولید کنندگان از طیف وسیعی از سنسورهای مختلف استفاده می کنند، از جمله لیادار. استثناء، تسلا است که تاکنون تنها بر روی دوربین ها و رادار متکی است. هزینه سنسورها در هر وسیله نقلیه نشان می دهد که مدل ارزان تر برای تکنولوژی مستقل برای خدمات مشترک و تاکسی استفاده می شود و مدل های گران قیمت در انتهای بازار خودرو خصوصی وجود دارد. با این حال، هزینه سنسور ها همچنان سقوط می کند. کروز (تولید GM در سال ۲۰۱۶ برای ایجاد خود در مسابقه)، تولید کننده لیدار Strobe در اکتبر ۲۰۱۷ را به دست آورد و انتظار می رود که هزینه های لیدار ۱۰۰ درصد کاهش یابد.
حمل و نقل هوشمند
یک ارائه دهنده اصلی فن آوری برای حمل و نقل مستقل مبتنی بر AI، Nvidia است که پردازنده های گرافیکی آن یک عنصر ضروری برای آموزش و ارایه سیستم های هوش مصنوعی هستند. Nvidia Drive PX یک دستگاه رایانه ای AI است، پردازنده های گرافیکی بالا Nvidia و سایر ریز پردازنده ها و سنسورهای پیشرفته و ساخته شده برای پشتیبانی از ASIL-D، بالاترین سطح ایمنی عملکرد خودرو. شرکت NVIDIA می گوید که با بسیاری از تولید کنندگان خودروی پیشرو در مسابقه مشارکت می کند تا وسایل نقلیه خودمختار را به جاده ها برساند. یکی دیگر از ارائه دهندگان GPU ها در این بازار AMD است. اینتل در سال ۲۰۱۷ با مشارکت AMD برای ارائه راهکار مشترک CPU و GPU اعلام کرد و Mobileye را که یک فناوری رانندگی مستقل است، آغاز کرد. Baidu Apollo خود را به پلت فرم رانندگی پلت فرم منبع باز، و شرکای خود را شامل دایملر، فورد و انویدیا است.
حمل و نقل هوشمند
انتظار میرود که شتاب دهنده های سخت افزاری جدید AI در سال ۲۰۱۸ به بازار برسند و هنوز مشخص نشده است که آیا آنها می توانند بهترین پردازنده های گرافیکی را بهتر کنند و توانایی محاسباتی را برای اجرای معماری های AI بزرگتر که عملکرد و دقت بیشتری دارند، افزایش دهد. حتی اگر این شتابدهنده های AI جدید ناامید شوند، انتظار می رود که بهبود سالانه در عملکرد GPU ادامه یابد. بنابراین ما یک روند مستمر رو به رشد در عملکرد سیستم AI را در دهه آینده مشاهده می کنیم.
نمودار حمل و نقل هوای
حمل و نقل هوشمند
حمل و نقل تنومند شامل دستگاه های متصل می شود و بنابراین بخشی از اینترنت چیزها (IoT) خواهد بود. بنابراین بسیاری از فناوری IoT نیز به حمل و نقل مستقل مربوط می شود، به عنوان شهرهای هوشمند، ۵G و تله متری، که همچنین نقش مهمی در حمل و نقل مستقل خود در آینده ایفا خواهد کرد و فرصت هایی برای فروشندگان IoT و Telco ایجاد خواهد کرد. اووو انتظار دارد که در سال های آتی، در کامیون ها و خدمات مسافرتی مانند سواری های مشترک، تاکسی ها و اتوبوس ها، توانایی رانندگی مستقل در سطح ۴ SAE ظاهر شود. مثالها در حال حاضر وجود دارد اتومبیل ها در سطح ۴ به اندازه کافی خوب برای افرادی که، به عنوان مثال، نیاز به تکیه بر ماشین خود و عدم استفاده از آن در هنگام بارش برف رضایت بخش نیست.
حمل و نقل هوشمند
یک ماشین مستقل در سطح ۵ هنوز دورتر از آن است که تکنولوژی AI نیاز به بهبود دارد. با این حال، سرعت افزایشی فعلی تکامل AI به معنای این نیست که اگر زمانی باشد، مسئله نیست. در آینده نزدیک یک همپوش یکسان با سرویس سبک Uber / Lyft، سوار تاکسی و اجاره اتومبیل همراه با یک راننده مجازی (راننده) وجود دارد و به درب شما می رسد. استفاده از چنین ماشین هایی، تعداد خودروهایی که در جامعه مورد نیاز است، کاهش می یابد و تاثیر این سناریو در صنعت خودرو، دور از دسترس خواهد بود.
مایکل آازوف، تحلیلگر اصلی، عضو گروه راه حل های مبتنی بر فناوری Ovum می باشد، که منجر به ایجاد یک برنامه تحقیقاتی در زمینه نرمافزارها و مدیریت چرخه حیات می شود.