امروز در اینترنت اشیا می خواهیم در مورد فعالیت شرکت خانه هوشمند آرمینا که در زمینه سیستم های هوشمند است به شما بگوییم. این شرکت ابتدا فعالیت خود را در سه شاخه زیر آغاز کرد.
اتوماسیون صنعتی
طراحی، مشاوره و اجرای سیستم های کنترل در صنایع نیروگاهی نفت، گاز و پتروشیمی که با استفاده از محصولات شرکت زیمنس و اشنایدر الکتریک آلمان است.
اتوماسیون کشاورزی
دستگاه های کنترل و مانیتورینگ را در سالن های مرغداری و گلخانه ها ساختند و تولید کردند که دارای ثبت اختراع در اداره مالکیت صنعتی می باشد.
هوشمند سازی ساختمان
گرفتن نمایندگی از معتبر ترین برند های موجود در جهان که البته این شاخه بحث برانگیز است. در این زمینه شرکت با ایجاد برند خانه هوشمند آرمینا در ابتدا کار را با برندهای Schneider و پس از آن ABB که مبتنی بر پروتکل KNS بودند شروع کرد. پروژه های متعدد مسکونی، اداری و تجاری با این برند ها کار شد. با گذشت زمان مشکلات مختلفی به وجود آمد:
- برند های مبتنی بر سیستم، نیاز به یک زیر ساخت مخصوص و تابلو برق اختصاصی در پروژه ها دارند که هزینه زیادی برای کارفرما به دنبال دارد.
- نصب و راه اندازی طولانی مدتی دارند که بعضی مواقع با مشکلاتی در اجرا رو به رو می شد.
- افراد خردسال یا سالخورده به راحتی نمی توانستند با سیستم کار کنند.
- برای نگهداری و تعمیر هزینه های زیادی طلب می شد.
این مشکلات باعث شدند شرکت از سیستم هایی با کاربردی ساده تر، امکانات بیش تر و با هزینه های قابل قبول استفاده کند.
برند های بی سیم مناسب به نظر می آمدند به همین خاطر تیم R&D شرکت پس از مطالعه برند های مختلف در آخر ۵ برند که در زمینه هوشمند سازی بی سیم مطرح بودند را انتخاب و خریداری کردند.
این برند ها به صورت پایلوت در پروژه ها نصب شدند و برندی که از لحاظ کیفیت قطعات با سلیقه ایرانی مطابقت داشت، نصب و راه اندازی آن سریع بود و نیاز به زیر ساخت نداشت و از نظر قیمت مقعول به نظر می رسید برند اسمارت مایر هنگ کنگ بود.
شرکت خانه هوشمند آرمینا که در سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را آغاز کرد دارای ۸۰ نمایندگی فعال فروش و خدمات پس از فروش در شهر های مختلف کشور بوده و تا الان بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی، اداری و تجاری را به سیستم های هوشمند مجهز کرده است.
تیم مهندسی شرکت خانه هوشمند آرمینا
شرکت خانه هوشمند آرمینا در بخش هوشمند سازی ساختمان دارای تیم مهندسی کامل زیر می باشد:
تیم تحقیق و توسعه (R&D)
این تیم وظیفه تست و به روز رسانی محصولات شرکت را دارد و بازخورد لازم را از مخاطبین گرفته و به شرکت انتقال می دهد. زمانی که یک محصول یا تکنولوژی جدید وارد می شود تمامی تست ها را بر روی محصول جدید زده و در صورت صحت، محصول آماده عرضه به بازار می شود.
تیم کنترل کیفیت (QC)
تیم کنترل کیفیت وظیفه تست کردن محصولات قبل از ارائه به بازار را دارد و پس از صحت از عملکرد درست، آن ها را با برچسب گارانتی آرمینا به دست مشتری می دهند. اطلاعات مربوط به نوع محصول، شماره سریال، تاریخ شروع گارانتی و… در نرم افزار CRM ثبت و به صورت ماهیانه به شرکت فرستاده می شود.
واحد خدمات پس از فروش
این تیم از مهندسین و تکنسین های آموزش دیده تشکیل شده است که با حضور در پروژه ها ضمن ارائه مشاوره به نظارت بر پیشرفت امور پرداخته و بعد از نصب و راه اندازی محصولات، آموزش های لازم را به کاربر ها ارائه می دهند. در صورتی که مشکلی به وجود آمد پس از تماس مشتری با واحد خدمات پس از فروش، کار به تیم مورد نظر ارجاع می یابد و بعد از رفتن به محل، مشکل را در زمان کوتاه حل می کنند.
تیم مهندسی فروش
ابتدا با توجه به نوع پروژه با کارفرما مشورت می شود تا نیاز ها شناسایی و سپس با ارائه راهکار های مطمئن و تست شده بهترین پیشنهاد ارائه می شود. از دیگر وظایف این تیم، طراحی سیستم و ارائه راهکار های نهایی می باشد.