واقعیت افزوده یا AR یکی از جدیدترین تکنولوژی های مورد بحث جوامع مختلف است. واقعیت افزوده در حوزه و صنعت هتلداری چندسالی است که ورود پیدا کرده و بازار داغی برای خود بوجود آورده است. استفاده از این تکنولوژی جدیدترین شیوه بازاریابی هتل های لوکس و چند ستاره شده است که به دنبال راحتی بیشتری مسافران خود هستند. این فناوری در صنعت هتلداری به شدت مورد توجه قرار گرفته است و به عنوان یک عضو مهم و کاربردی به آن میتوان نگاه کرد. هتلها با استفاده از تکنولوژی یک محیط فیزیکی جذاب به مسافران خود ارائه میکنند.
Lواقعیت افزوده تجربه ای بین رویا و واقعیت
کاربرد واقعیت افزوده در صنعت هتلداری
اگر بخواهیم واقعیت افزوده را تعریف کنیم بهتر است به این تعریف بپردازیم که واقعیت افزوده یا AR برای تغییر درک فرد از محدوده جسمی آن است. اکثر کارشناسان تکنولوژی و فناوری از مقایسه AR و VR استفاده میکنند که کار اشتباهی است. VR در واقع یک نسخه مجازی از دنیای واقعی است اما AR یک محیط واقعی را برای شما بهینه سازی و مجهز میکند. AR و ورود آن به حوزه و صنعت هتلداری بحث مهمی است که باید بیشتر مورد بحث و بررسی قرار بگیرد چرا که این کار باعث میشود که تجربیات هم به فروش برسند. هتل ها از طریق همین تکنولوژی توانسته اند اطلاعات و بحث های مورد نیاز مشتری و مسافر خود را حتی قبل از مراجعه به خوبی شناسایی کنند و بهترین خدمات را به او بدهند تا مسافر در اینده باز همین هتل را انتخاب کند.
برای این که بهتر با کاربرد این تکنولوژی جذاب و بی نظیر آشنا شوید در ادامه چند نمونه کاربردی که در این حوزه از آن استفاده شده است را میتوانید مشاهده کنید.
اتاق های تعاملی
شما میتوانید قبل از ورود به اتاق خود در هتلی که در انگلستان رزرو کرده اید را در نقشه آن را مشاهده کنید و از جزئیات امکانات و مزایای آن مطلع شوید.
محیط های واقعیت افزوده برای هتلها
هتل های معروف و مشهور دنیا که در مشتری مداری حرف اول را میزنند به دنبال راهکارهایی برای سرگرم کردن مسافران خود غیر از امکانات جانبی مانند باشگاه و استخر هستند. اگر بخواهیم یک مثال عالی بزنیم، هتل Holiday Inn گزینه خوبی محسوب میشود. این هتل در بخش های مختلفی با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده تصاویری را به وجود آورده است که مسافران میتوانند آن ها را مشاهده کنند و لذت ببرند.
فناوری Beacon
باز کردن در اتاق با موبایل های هوشمند فناوری جدیدی است که در حال حاضر مجموعه هتل های Starwood از آن استفاده میکنند. مهمامان این هتل ها با کلیدهای مجازی میتوانند در اتاق خود را باز کنند. پس از پایان سفر و تحویل اتاق کلید هوشمند اتاق مجوزش باطل میشود و برای مسافر جدید مجوز جدیدی ایجاد میشود.
در هتل های لوکس و چندستاره مدیر یا مدیرانی وجود دارند که به دنبال راهکارهایی برای افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها و افزایش عمر تاسیسات هتل هستند. واقعیت افزوده میتواند در این زمینه کمک شایسته ای به مهندسان و کاهش هزینه های هتل انجام دهد تا دیگر نگرانی از این بابت برای مدیران وجود نداشته باشد.