با توسعه روز افزون و گسترده اینترنت اشیا و هوش مصنوعی و همچنین یادگیری ماشین شاهد شروع شگفتی بزرگی در راه ربات ها می باشیم. یک مدل از از ربات ها تحت عنوان بازوی رباتی، اعمالی از Sisyphean را پیاده سازی می کند. شیوه کار این ربات به شکلی است که لازم است تا آن را بر روی ظرفی فلزی نصب کرد و مرغ های پخته را درون آن قرار داد. در این حالت بازوی رباتی در جهت پایین حرکت کرده و پس از یک چرخش کوتاه، قطعه ی برداشته شده را با ملایمت داخل بسته بندی و یا طرف می گذارد.
این مدل از ربات به کمک یک نرم افزار شرکتی به نام Osaro هدایت می شود که نسبت به فعالیت های نخست خود زرنگ تر و اسمارت تر شده است. کاری که نرم افزار برای این ربات انجام می دهد، انتخاب قطعه ی مرغ در زمانی تقریبا پنچ ثانیه ای و قرار دادن آن در محلی درست می باشد. پیش بینی Osaro این است که بتواند ربات هایش را تا ابتدای سال برای انجام فعالیت در کارخانه های مواد غذایی ژاپن تجهیز و مناسب سازی کند.
دنیای ربات ها و هوش مصنوعی
افرادی که دغدغه ی پیشرفت های عظیم در دنیای ربات ها را دارند، بهتر است در سالن های یک کارخانه مواد غذایی پیشرفته راه بروند تا بتوانند این موضوع را متوجه شوند. غالبا ربات های ساخته شده از قدرت و دقت بالایی برخوردار اند و صرفا قادر به انجام کاری هستند که از پیش، کاملا در رابطه با آن برنامه ریزی شده اند نه بیش تر! می توان گفت بلند کردن اشیا ناآشنا توسط ربات ها ممکن نیست، به شکلی که آن ها تفاوت میان آب میوه سیب با قوطی کبریت را درک نمی کنند. انتخاب یک قطعه مرغ از میان تعداد زیادی تکه مرغ دیگر که به شکلی بی نظم در یک ظرف قرار دارند، کاری است که فقط یک فرد خیلی تیز هوش از پس آن بر می آید.
پیشرفت های نهایی هوش مصنوعی را می توان در ربا ت هایی که برای صنعت مناسب سازی شده اند، یافت. نرم افزار AI توانسته است بدون دخالت انسان عکس ها، بازی ها و عکس العمل نشان دادن به صوت افراد را با دقتی قابل قبول، تقریبا طی پنج سال اخیر یا کمی پیش تر، تشخیص دهد. در کنار این مسیر، بخش سخت افزاری این شرکت یعنی همان ربات ها، تلاش خود را بر روی گشودن در و یا بلند کردن یک سیب متمرکز کرده اند.
دگرگونی در دنیای ربات ها
دگرگونی در همه چیز نفوذ کرده است. پیش تر بیان شد که هدایت ربات Osaro بر عهده ی نرم افزار AI است. این نرم افزار ربات را در شناسایی اجسام پیش رویش کمک و سعی می کند آن را تشخیص دهد. هنگامی به ربات ضربه ای زده زده می شود و یا روی آن فشار می آید، عکس العمل پس از آن توسط نرم افزار فرمان داده می شود. نصب یک دوربین خارجی روی بدنه در کنار نرم افزاری که یادگیری ماشینی را به عهده دارد و به کمک کامپیوتر هوشمند پردازش می شود، به ربات کمک می کند تا اجسام پیش روی خود را به دست بگیرد. پس از آزمون و خطاهای کافی ربات مانند یک انسان یاد میگیرد که چطورمی تواند اشیای پیرامون را بردارد و یا از کنارشان رد شود.
این سیر پیشرفت، شورشی در زندگی بشر بوجود می آورد به شکلی که رفته رفته بسیاری از کارهایی که امروزه توسط نیروی انسانی انجام می شود، توسط ربات ها با دقتی بسیار بیش تر پیاده سازی می شود.