اینترنت اشیا (IoT) در بانکداری نوین
در خدمات مالی ، اینترنت اشیا ((اینترنت اشیا) مهمترین چیز بعدی محسوب می شود. اینترنت اشیا a شبکه ای از دستگاه های متصل از طریق اینترنت است که داده ها را به دست می آورد و انتقال می دهد. اینترنت اشیا is ارتباط مستقلی است که بین اشیا ایجاد می شود و امکان بهینه سازی عملیات ، کاهش هزینه ها ، افزایش بهره وری و بهبود زندگی را می دهد. نقاط اتصال در حوزه اینترنت اشیا و دستگاه های بعدی ، تجربه مشتریان را در محیط بانکی تغییر می دهد. در طی چند دهه گذشته ، اینترنت از مجموعه ای از اسناد یا ابرمتن بهم پیوسته به شبکه ای از اشیا، ، افراد ، برنامه ها و همچنین دستگاه ها تبدیل شده است.
فقط در طی چند سال ، افزایش چشمگیری در دستگاه ها از میلیون ها به میلیاردها دستگاه و در عین حال افزایش زمان مصرف مردم برای دستگاه ها نیز وجود داشت. در سال ۲۰۱۶ تخمین زده شد که ۷۵ درصد مردم جهان به اینترنت دسترسی دارند که اغلب بیش از ۶ میلیون دستگاه متصل می شوند. با ۴٫۵ میلیارد نفر دسترسی به اینترنت در سال ۲۰۱۹ و افزایش تعداد اسبابک های متصل از طریق اینترنت ، اینترنت اشیا مورد توجه قرار می گیرد.
تیم های توسعه دهنده اینترنت اشیا به موسسات بانکی کمک می کنند تا برنامه هایی را توسعه دهند که به تغییر تجربه مشتری با استفاده از داده های اینترنت اشیا کمک می کند.
بنابراین ، خدمات بانکی چگونه از اینترنت اشیا بهره مند می شوند و برخی از راه حل های ارائه شده چیست؟
IoT تسهیل بانکداری
میلیاردها دستگاه وجود دارد که به یکدیگر متصل هستند و یک سیستم هوشمند از سیستم های دیگر را فراهم می کند. این سیستم ها و دستگاه های هوشمند داده ها را از طریق ابر به اشتراک می گذارند که برای کمک به تحول مشاغل ، زندگی مردم و جهان از طرق مختلف تجزیه و تحلیل می شود. بانک ها می توانند دید کاملی از امور مالی مشتریان در زمان واقعی داشته باشند زیرا مشتریان از دستگاه های هوشمند در دسترسی به داده ها استفاده می کردند. داده ها به راحتی در میان میلیون ها دستگاه از قسمت انتهایی مشتری تا سمت انتهای بانک به اشتراک گذاشته می شود. از طریق داده هایی که بانک ها جمع آوری می کنند ، آنها می توانند نیازهای مشتری را پیش بینی کرده و راه حل ها و همچنین مشاوره ای ارائه دهند که به مشتریان در تصمیم گیری های هوشمند و هوشمندانه در مورد امور مالی خود کمک می کند.
اینترنت اشیا (IoT) در بانکداری نوین
از این رو، “بانک اشیا” ابزاری قدرتمند برای تسهیل افزایش وفاداری مشتری برای بانک ها می شود که به نوبه خود تجارت بیشتری را برای بانک ها به ارمغان می آورد. علاوه بر این ، بانک ها درگیر و با مشتری ارتباط برقرار می کنند که اغلب از طریق تلفن های همراه مشاوره می دهند. ممکن است رویکردی مشابه در رابطه با عادات مصرفی مشتری نیز مشاهده کنید. بانک ها می توانند از طرق مختلف با مشتری خود ارتباط برقرار کنند – به عنوان مثال ، با ارائه مشاوره و همچنین پاداش دادن به مشتریان در سایر حوزه های زندگی ، نه لزوماً در امور مالی. وقتی این اتفاق می افتد ، بانک ها می توانند وفاداری مشتری را افزایش دهند. بانک ها می توانند از طرق مختلف با مشتری خود ارتباط برقرار کنند – به عنوان مثال ، با ارائه مشاوره و همچنین پاداش دادن به مشتریان در سایر حوزه های زندگی ، نه لزوما در امور مالی. وقتی این اتفاق می افتد ، بانک ها می توانند وفاداری مشتری را افزایش دهند. بانک ها می توانند از طرق مختلف با مشتری خود ارتباط برقرار کنند – به عنوان مثال ، با ارائه مشاوره و همچنین پاداش دادن به مشتریان در سایر حوزه های زندگی ، نه لزوماً در امور مالی. وقتی این اتفاق می افتد ، بانک ها می توانند وفاداری مشتری را افزایش دهند.
مزایای اینترنت اشیا در بانکداری چیست؟
وقتی نوبت به امور بانکی می رسد ، اینترنت اشیا مزایای بسیاری را به همراه دارد. این سرویس نه تنها به بدهی بلکه به مشتریان کارت اعتباری خدمات پاداش دهنده و دسترسی آسان دارد. بانک ها قادر به تجزیه و تحلیل نحوه استفاده مشتریان از کیوسک های خودپرداز در مناطق مختلف هستند و بسته به میزان استفاده از آنها ، نصب خودپردازها را در آن مناطق کاهش یا افزایش می دهند. علاوه بر این ، بانک ها همچنین می توانند با نصب کیوسک و افزایش قابلیت دسترسی به خدمات بانکی برای مشتریان ، از اینترنت اشیا استفاده کنند تا خدمات درخواستی را به مشتریان نزدیک کنند. اینترنت اشیا داده های مشتری را ارائه می دهد که به بانک ها کمک می کند تا نیازهای تجاری مشتریان خود ، زنجیره ارزش آنها را به عنوان مثال خرده فروشان ، تأمین کنندگان و توزیع کنندگان شناسایی کنند. این داده ها همچنین به بانک ها کمک می کنند تا بینش مشتری را کسب کنند. اطلاعات مربوط به مشتریانی که از طریق اینترنت اشیا در دسترس است به بانک ها کمک می کند تا خدمات با ارزش افزوده ارائه دهند ،
اینترنت اشیا (IoT) در بانکداری نوین
در بخش کشاورزی ، کشاورزان مشتری بانک ها می توانند از راه حل های اینترنت اشیاings بهره مند شوند. به عنوان مثال ، بانک ها قادر به تجزیه و تحلیل تولیدات کشاورزی علاوه بر سایر شرایط کشاورزی هستند که به بانک ها امکان می دهد ارزش تولید محصولات را تخمین بزنند. بر اساس عملکرد محصول که از طریق اینترنت اشیا تخمین زده می شود ، بانک ها قادر به ایجاد انعطاف پذیری در مورد شرایط مالی بر اساس عملکرد پیش بینی شده و همچنین فراوانی و تولید محصول هستند. چنین اطلاعاتی می تواند به ایجاد یک رابطه قوی تر بین کشاورز و بانکدار کمک کند.
اینترنت اشیا (IoT) در بانکداری نوین
علاوه بر این ، بانک ها همچنین می توانند تقلب در کارت های اعتباری و انتقال بدهی را پیش بینی کنند که به آنها امکان می دهد اقدامات مناسب را برای جلوگیری از مشکل انجام دهند. وقتی مشتری کارت خود را می کشد ، تأیید مالک حساب را از طریق مکان دستگاه ارائه می دهد و بسته به اطلاعات بدست آمده ، بانک می تواند با اطمینان تراکنش را رد یا تأیید کند. همچنین ، دستگاه های حسگر ممکن است در انبارهای وام گیرندگان برای ردیابی مواد اولیه و همچنین موجودی کالا نصب شوند. داده های پیگیری شده می تواند به بانک کمک کند مانده حساب را کاهش دهد یا اطمینان حاصل کند که هنگام فروش موجودی کالا ، وام قرض گرفته شده بازپرداخت می شود. به این ترتیب ، بانک ها می توانند هزینه های پیگیری سربار را به حداقل برسانند و از وادار شدن وام گیرندگان به رفتارهای نادرست جلوگیری کنند.
بانکهایی که به برنامه های اینترنت اشیا نیاز دارند می توانند توسعه دهندگان اینترنت اشیا را استخدام کنند تا نه تنها در ساخت بلکه در تعمیر و نگهداری برنامه ها نیز کمک کنند. برنامه ها را می توان برای پاسخگویی به نیازهای بانک ها و حل یک مشکل خاص سفارشی کرد.
از دیگر مزایای اینترنت اشیا در بانکداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:
عادات مالی مشتری بهبود یافته است
استفاده از دستگاه های متصل می تواند به مشتریان بانک اجازه دهد تا عادت های مالی خود را تغییر داده و مشکل هزینه بیش از حد را حل کنند. Interact IoT یکی از اولین بانک های اینترنت اشیا استفاده از پوشیدنی های شوک را به عنوان م aلفه ای از یک برنامه آموزشی برای کاربران آغاز کرد. هنگامی که کاربر محدودیت کارت اعتباری تعیین کرد ، پوشیدنی می تواند هزینه های مشتری را در طول روز ردیابی کند. با نزدیک شدن به حد ، هشدار داده می شود. اگر کاربر هشدار را نادیده بگیرد و هزینه های خود را ادامه دهد ، یک وسیله شوک توسط فرد پوشیدنی به مچ دست او ارسال می شود که به شما یادآوری می کند که همه چیز در مورد هزینه های خود و سقف روزانه خیلی خوب نیست.
بهبود تجربه بانکی
اینترنت اشیا services از طرق مختلف بر خدمات مشتری بانکی تأثیر می گذارد. این بینش و تجربه فردی را به موقع برای مشتریان فراهم می کند. اتصال دستگاه ها به بازدید کننده این امکان را می دهد تا قرار ملاقات بگذارد و بتواند آن را در تلفن هوشمند خود بررسی کند. معنی این امر این است که مشتریان از زمان نوبت به ایستادن در پیشخوان ، به جای صبر در صف آگاه هستند. من فرض می کنم شما در بانکی بوده اید که برای شما یک توکن صادر کرده اند که دارای یک شماره است که به سیستم در بانک اجازه می دهد تا بداند کدام باجه را باید بروید و چه موقع باید بروید. فقط باید بنشینید و منتظر بمانید تا با شما تماس بگیرند تا به پیشخوان بروید. این به شما اطمینان می دهد که مشتریان بانک تجربه بهتری دارند.
اینترنت اشیا (IoT) در بانکداری نوین
نه تنها این ، بلکه بانک بازدیدهای مشتری را در پایگاه داده خود ، خدماتی که هر زمان مراجعه به بانک می کنند و س questionsالاتی را که می پرسد ذخیره می کند. به عنوان مثال ، سیتی بانک با استفاده از چراغ های اینترنت اشیا a یک سیستم مبتنی بر بلوتوث را فعال می کند که به کاربران امکان دسترسی ۲۴ ساعته روزانه به دستگاه های خودپرداز را می دهد.
اگر بانک شما به یک نرم افزار مبتنی بر اینترنت اشیا needs نیاز دارد ، می تواند تیم توسعه دهنده اینترنت اشیا را برای مراقبت از روند توسعه برنامه در نظر بگیرد.
دامنه خدمات بیش از بانکداری
بانک ها می توانند با استفاده از فناوری اینترنت اشیا the دامنه خدماتی را که به مشتریان خود ارائه می دهند فراتر از خدمات سنتی ارائه دهند. به عنوان مثال ، بانک ایالات متحده شروع به استفاده از ابتکارات اینترنت اشیا برای کمک به انگیزه مشتریان خود برای حفظ تناسب اندام کرد. با دستیابی به موفقیت کامل مشتریان ، پاداش و پاداش مالی به آنها تعلق می گیرد. این امر به تقویت رابطه قوی بین بانک و مشتریان کمک می کند. این باعث می شود مشتریان احساس کنند بانکشان به سلامتی آنها اهمیت می دهد.
بانکداری شعبه کارآمد
سیستم شعبه مدرن در بانک ها توسط تلفن همراه به خطر می افتد. در حالی که بانک ها می خواهند رویکرد سنتی بانکداری را حفظ کرده و از ارزش افزوده آن اطمینان حاصل کنند ، نیاز به استفاده از موسسات مالی برای تأمین خواسته ها از فناوری است.
بانک ها از اینترنت اشیا و سایر برنامه های بانکی برای حل تعارضی که در بانکداری شعبه سنتی به دلیل بانکداری همراه مشاهده می شود ، استفاده می کنند. به عنوان مثال ، سنسورهای بیومتریک می توانند برای بدست آوردن داده های کاربر هنگام ورود به بانک و انتقال این اطلاعات به سیستم اصلی ، مورد استفاده قرار گیرند. با استفاده از شعب هوشمند ، به مدیران بانکها این امکان را می دهد تا ضمن کاهش زمان انتظار مشتری ، از تعداد کارمندان و همچنین هزینه های نگهداری آنها کاسته شود. مدیران یک سیستم ارتباطی پیوندی بین شعب مختلف در مکانهای مختلف ایجاد می کنند. BMO هریس بانک چنین شعبه هوشمندی را آزمایش کرد که هیچ کارمند واقعی در آن حضور ندارد. در این حالت ، یک کاربر اغلب توسط یک سیستم مبتنی بر فناوری یا بات ربات ها هدایت می شود. در مواردی که س questionsالاتی غیرقابل پیش بینی وجود دارد ، گپ بات ها می توانند از طریق ابزار کنفرانس ویدیویی با یک مشاور انسانی واقعی تماس بگیرند.
تجربه کارت اعتباری را افزایش دهید
اینترنت اشیا همچنین امکان توسعه کارت اعتباری تعاملی را فراهم کرده است. مشتری بانک به جای داشتن یک قطعه کارت پلاستیکی ، با یک صفحه نمایش دیجیتال ارتباط برقرار می کند و به او امکان می دهد تا در زمان واقعی با بانک س toال کند و تنظیمات حداکثر کارت اعتباری خود را درست در یک سایت خرید تغییر دهد.
نتیجه
افزایش استفاده از مشتریان توسط بانک ها از دستگاه ها منجر به افزایش استفاده از داده های اینترنت اشیا شده است. اکنون بانک ها از داده های اینترنت اشیا استفاده می کنند تا بتوانند تجارب مشتریان خود را تغییر داده و خدمات و محصولات سفارشی را ارائه دهند. امروز ، بانک ها باید داده های حاصل از اینترنت اشیا را به اطلاعات ارزشمندی تبدیل کنند که به آنها در تصمیم گیری آگاهانه کمک می کند. از طریق اطلاعات به دست آمده ، بانک ها می توانند سهم خود را در بازار افزایش دهند و در عین حال خدمات بهتری به مشتریان ارائه می دهند. برای دستیابی به توسعه برنامه ارزان قیمت اینترنت اشیا، ، شرکت ها می توانند استخدام توسعه دهنده اینترنت اشیا در هند را در نظر بگیرند.