نقش اینترنت اشیا و داده کاوی در صنعت فناوری
اینترنت اشیا ((IoT) شبکه ای است که دنیای مشهود را به ملموس ها متصل می کند ، یعنی شبکه ای از اشیا physical فیزیکی متصل به ابر نرم افزار. اساساً ، اینترنت اشیا I (اینترنت اشیا) به معنای “هوشمند” ساختن اشیا everyday روزمره است. این شامل نصب سنسورها و کنترل کننده ها در دستگاه ها است ، که به آنها امکان می دهد در ارتباط باشند ، ارتباط برقرار کنند و داده ها را از طریق شبکه به اشتراک بگذارند. نکته جالب توجه در اینجا این است که هر دستگاهی که بتواند داده تولید کند ، تحت چتر “اینترنت اشیا (” (IoT) قرار می گیرد ، از جمله خانه های هوشمند ، هواپیماهای بدون سرنشین ، دستگاه های پوشیدنی ، وسایل نقلیه هوشمند ، دستگاه های نظارت بر سلامت و طیف وسیعی از حسگرها.
طیف وسیعی از دستگاه های اینترنت اشیا را می توان از طریق شبکه متصل کرد و از همه جهات داده ها را ریخت. ساعت های هوشمند اطلاعات مربوط به فعالیت های تمرینی را ارسال می کنند ، در حالی که ترموستات های هوشمند داده های مربوط به نوسانات دما را می فرستند و سوئیچ های هوشمند داده های مصرف برق را ارسال می کنند. مطمئناً داده های زیادی وجود دارد.
نقش اینترنت اشیا و داده کاوی در صنعت فناوری
اما چگونه می توان همه این داده ها را درک کرد تا بینش ارزشمندی در مورد سلامت مشتری ، خانه و مصرف برق به دست آورد؟ آنجاست که داده کاوی به کمک شما می آید. اگر به کل داده ها نگاه کنید ، ممکن است به عنوان ناخواسته به نظر برسد. با این حال ، الگوهای پنهان را می توان با استفاده از الگوریتم های هوشمند داده کاوی برای جمع آوری و بازرسی داده ها برای ارائه تجزیه و تحلیل مفید ، ردیابی و استخراج کرد.
اطلاعات به دست آمده از اینترنت اشیا قبل از اینکه اطلاعات مفیدی از آنها بدست آید ، مراحل مختلفی را طی می کند. مرحله آماده سازی داده ها شامل ادغام داده ها از منابع مختلف داده و پاکسازی داده ها است. از طرف دیگر ، مرحله داده کاوی جایی است که الگوریتم ها برای یافتن و ارزیابی الگوها از داده ها اعمال می شوند. مرحله نهایی مرحله ارائه داده است که در آن داده ها برای بدست آوردن بینش مفید به کاربر ارائه می شود.
نقش اینترنت اشیا و داده کاوی در صنعت فناوری
با این حال ، روند استخراج داده های بزرگ از اینترنت اشیا با مجموعه چالش های خاص خود مانند مجموعه داده های متفاوت ، حجم زیادی از داده ها و یکپارچگی منابع داده همراه است. با افزایش محبوبیت اینترنت اشیا ، راه حل های جدید و الگوریتم های داده کاوی برای حل چنین مشکلاتی در حال توسعه هستند.
طبق مطالعه گارتنر ، تعداد دستگاه های متصل شده از طریق اینترنت اشیا already بیش از جمعیت کنونی جهان است و تا سال ۲۰۲۰ تخمین زده می شود که به ۲۰ میلیارد نفر برسد. تعداد روزافزون دستگاه های متصل به سادگی نشان دهنده رشد فرصت های شغلی برای شرکت های اینترنت اشیا است.
در سال ۲۰۱۵ ، CES در لاس وگاس برگزار شد و شاهد بود که برخی از شرکت های پیشرو در فناوری ، از جمله اینتل ، سامسونگ و فایرفاکس ، برنامه های خود را برای ورود به اکوسیستم اینترنت اشیا اعلام کردند. ۲۰۱۸ است و دقیقاً امروز کجای این غول های فناوری در بخش اینترنت اشیا حضور دارند؟
آمازون با طیف وسیعی از دستگاه های هوشمند ، از جمله بلندگوهای هوشمند Echo ، یکی از اولین غول های فناوری در فضای اینترنت اشیا بود. آمازون علاوه بر فعالیت های خود در زمینه کاربردهای هوش مصنوعی و سرویس های ابری ، یعنی خدمات وب آمازون (AWS) ، بزرگترین بازار آنلاین جهان نیز هست. این جایی است که آمازون با هوشمندی IoT را با انبار مستقل مجهز به ربات خود برای افزایش کارایی و تحول در عملیات و تدارکات خود ادغام کرد. آمازون در انجام مأموریت خود برای استفاده از اینترنت اشیاlent صرفاً برای رونق بخشیدن به تجارت بلکه به طور همزمان بهبود تجربه مشتری ، بی امان است و فروشگاه راحتی فروشگاه آمازون Go خود را افتتاح کرده است.
نقش اینترنت اشیا و داده کاوی در صنعت فناوری
محصول دیگر مشابه بلندگوهای هوشمند آمازون اکو ، دستیار هوشمند بسیار Google است – Google Home. عملکردهای این دستیارهای هوشمند معمولاً شبیه به هم هستند و حول پخش موسیقی ، ارائه جواب از وب ، کنترل چراغ های اتاق و … می چرخند. گوگل همچنین مالک Nest ، سازنده طیف وسیعی از دستگاه های متصل ، از جمله ترموستات هوشمند و سیستم های امنیتی است.
R&D گوگل به شدت در اتومبیل های بدون راننده آنها سرمایه گذاری می شود. این شامل برخورد با طیف گسترده ای از سنسورها ، الگوریتم های یادگیری ماشین و برنامه های هوش مصنوعی است – همه آنها قطعات بزرگتر از تصویر اینترنت اشیا هستند. گوگل همچنین اخیراً تراشه ای را برای ادغام در دستگاه های اینترنت اشیا announced اعلام کرده است که می توانند مستقیماً داده ها را قبل از انتقال به cloud استخراج کنند.
با انقلاب تلفن های هوشمند ، توسعه دهندگان برنامه به یک پلت فرم مانند iOS و Android ایجاد شده توسط اپل و گوگل احتیاج داشتند. به طور مشابه ، در مورد اینترنت اشیا ، از این غول های فناوری انتظار می رود که پروتکل ها ، زیرساخت ها و چارچوبی را برای توسعه آینده اینترنت اشیا تنظیم کنند. پلت فرم Azure مایکروسافت در قلب ارائه یک چارچوب اساسی برای اتصال طیف وسیعی از حسگرها از اتومبیل های متصل ، شهرهای هوشمند ، سازمان های بهداشتی و انبارهای صنعتی است. این شرکت مجموعه گسترده ای از ابزارهای توسعه دهنده نرم افزار را برای اینترنت اشیا ارائه می دهد. در حالی که دیگران متمرکز بر ارائه یک تجربه مطلق اینترنت اشیا به کاربران نهایی هستند ، خدمات توسعه اینترنت اشیا Microsoft مایکروسافت به آنچه در پشت صحنه ادغام یکپارچه حسگرها و داده ها وجود دارد توجه می کنند.
نقش اینترنت اشیا و داده کاوی در صنعت فناوری
پلتفرم Azure مایکروسافت به عنوان ستون فقرات برای چندین پروژه اینترنت اشیا استفاده شده است و مایکروسافت همچنان با چندین شرکت تازه تاسیس از کشورهای در حال ظهور همکاری می کند.
نمونه دیگری از خدمات توسعه اینترنت اشیا ، استفاده IBM از اینترنت اشیا در فضای خرده فروشی است. IBM Real Estate Strategy & Operations (RESO) سبد جهانی املاک و مستغلات IBM را مدیریت می کند که شامل ۱۴۰۰ مکان و ۸۲ میلیون فوت مربع در بیش از ۱۵۰ کشور است. مقادیر گسترده ای از داده ها از ساختمان ها جمع آوری می شود. IBM Watson ، با تجزیه و تحلیل پیشرفته ، قابلیت های هوش مصنوعی و الگوریتم های یادگیری ماشین ، در زمینه داده کاوی نیز نقش دارد تا به ارائه بینش اساسی کمک کند.
شرکت هایی مانند SAP با خط تولید خود از اطلاعات جمع آوری شده توسط سنسورها بینشهای واقعی را به مشتریان خود ارائه می دهند. لئوناردو یک پلت فرم مستقل از اینترنت اشیا است که داده های حسگر را جمع آوری و استفاده می کند.
نقش اینترنت اشیا و داده کاوی در صنعت فناوری
چندین غول فناوری دیگر از جمله اپل ، اینتل ، سیسکو ، فیس بوک ، Adobe و IBM نیز در فضای اینترنت اشیا operating فعالیت می کنند.
از زمان استفاده از اصطلاح “اینترنت اشیا first” در سال ۱۹۹۹ ، اینترنت اشیا راهی طولانی را طی کرده است. دستگاه ها و برنامه های کاربردی اینترنت اشیا across در صنایع مختلف از خرده فروشی و تولید تا معدن ، کشاورزی ، بهداشت و درمان و انرژی گسترش یافته اند . دامنه گسترده اینترنت اشیا the تقاضا برای راه حل های مبتنی بر فناوری را که با دستگاه های اینترنت اشیا کار می کنند افزایش می دهد. و هرچه بیشتر و بیشتر شرکت های اینترنت اشیا focus بر استقبال از همه گیر بودن اینترنت اشیا تمرکز می کنند ، این مطمئناً “مهمترین چیز بعدی” در صنعت فناوری پس از دوران گوشی های هوشمند است.