شبکه ی هوشمند In ساختاری یکپارچه است که می تواند سرویس های جدید مخابراتی را در حداقل زمان به مشتریان ارائه دهد و مشترکین مخابرات میتوانند از چند گونه از خدمات مرتبط فناوری اطلاعات با سهولت بیشتری استفاده کنند.
سرویس های شبکه های هوشمند دامنه ی وسیعی داشته و از گره های نرم افزاری و سخت افزاری تشکیل شده است تا با استفاده از پروتکل های مخصوص، امکان ارائه ی سرویس های ویژه به سازمان های بزرگ تا شهروند های هر جامعه فراهم شود؛ به این ترتیب مشتریان می توانند بدون مراجعه ی حضوری به سازمان ها، به اطلاعات مورد نظر خود دست یابند.
مزایای پیاده سازی شبکه های هوشمند In
- به کارگیری پایگاههای اطلاعاتی در شبکه و فراهم نمودن امکان دسترسی برای مشترکین واپراتورهای خصوصی
- افزایش درآمد برای اپراتورها
- بالا بردن تعداد مکالمات موفق
- استفاده مؤثر از منابع شبکه
- مدیریت قابل انتقال بر روی سرویسها و امکان کنترل پارامترهای ارائه سرویس توسط مشتری
معرفی سرویس های شبکه هوشمندIn
-
سرویس صندوق پست صوتی VMS
پست صوتی یا Voice Mail سرویسی است شبیه به “منشی تلفنی” با امکانات و ویژگی های برتر، این سرویس موجب کاهش ترافیک شبکه و جلوگیری از شمارهگیریهای مکرر در صورت در دسترس نبودن مشترک میشود. به این صورت که مشترکان تلفن همراه در سراسر کشور می توانند با مراجعه به دفاتر امور مشترکین ارتباطات سیار، تقاضای فعال سازی این سرویس را روی سیم کارت تلفن همراه خود کنند و هزینه ی آن را یک بار برای همیشه پرداخت کنند.
-
سرویس مکالمات انبوه (Mass calling service ( MSC
با استفاده از اين سرويس اپراتور شبکه مى تواند به طور موقت يک شماره تلفن را جهت استفاده کننده از سرويس اختصاص دهد و هر زمانى که يک مکالمه بااين شماره بر قرار شود ،استفاده کننده يک پيام را دريافت نموده تا نسبت به وارد کردن اعداد بيشترى جهت نشان دادن يک الويت يا تقدم اقدام نمايد.
-
سرويس نظر سنجى و رأی گیری Tlevoting ( VOT)
Televoting، سرویسی از شبکه هوشمند In است که به شما این امکان را میدهد تا به صورت تلفنی، از نظرات و آرای مشتریان خود مطلع شوید و یا این امکان را ایجاد میکند تا افراد در یک مسابقه تلفنی، شرکت کنند. این کار با گرفتن یک شماره خاص از شبکه هوشمند و با انتخاب یک دکمه مشخص از تلفن یا با کمک گرفتن پیام مخاطب انجام میگیرد. به این ترتیب، مراکز تجاری و مؤسسات عمومی، سازندگان برنامههای تلویزیونی و فروشندگان کالا و خدمات، میتوانند نظرات مشتریان را در مورد خدمات ارائه شده، جویا شوند.
-
سرويس کارت اعتبارى ياPrepaid card Service PCS
برای استفاده از این سرویس، باید کارتهای اعتباری را از دفاتر امور مشترکین و خدمات ارتباطی به صورت آنلاین تهیه کرد و سپس با یک تلفن معمولی (همگانی –ثابت) میتوان با هر نقطه از کشور یا حتی داخل شهر تماس بر قرار نمود و هزینه تماس از کارت اعتباری مربوطه کسر میشود. پس از خرید کارت دو شماره شامل یک شماره ۸ رقمی که شماره کارت است ویک شماره چهاررقمی کهرمز عبور است روی کارت نوشته شده که برای برقراری ارتباط مورد استفاده قرار میگیرد.
این کارتها امکان اتصال به خط را نیز دارا میباشند و در صورت اتصال به خط، دیگر نیازی به وارد کردن شماره کارت و رمز نمیباشد.
اعتبار این کارتها تا تاریخ درج شده بر روی کارت یا سه ماه پس از بر قراری اولین تماس میباشد.
-
شبکه خصوصی مجازی (VPN) Virtual Private Network
با وجود شبکه هوشمند In و با استفاده از امکانات شبکه عمومی میتوان یک (VPN) برقرار نمود. سرویس شبکه خصوصی مجازی برای یک شبکه اختصاصی برای شرکتها یا سازمانهای دارای واحدهای گسترده در سطح شهر و شهرستان یا خارج از کشور میشود.
-
سرويس تفکيک هزينه يا خدمات مشاورهاى PRM – Premium Rate Service
این سرویس برای اپراتورها این امکان را فراهم میسازد که اطلاعات فروش و عرضه محصولات یا خدمات مشاورهای خود را با یک روش اقتصادی ارائه نماید. عمده خدماتی که در حال حاضر از طریق این سرویس ارائه میشوند خدمات مشاوره است. استفاده از خدمات مشاورهای یکی از استفادههای بهینه از این شبکه است.
-
اینترنت هوشمند (Intelligent Internet)
استفاده از خدمات شبکه هوشمند امکان ساده و کارآمد دیگری است برای برقراری ارتباط Dial-up و اتصال به شبکه جهانی اینترنت با استفاده از این خدمات شما می توانید در هر زمان از شبانه روز و بدون نیاز به شناسه کاربری (Username) و کلمه عبور (Password) به اینترنت وصل شوید. از این رو با دسترسی به این سرویس دیگر نگران پایان یافتن زمان اشتراک یا اعتبار کارت خود در روزهای تعطیل یا ساعات غیر اداری نخواهید بود.
-
تلفن هوشمند
تلفن هوشمند اینترنتی همان سرویس صدا روی پروتکل اینترنت است که از طریق Premium Rate Service ارائه میشود، این روش هم مشابه اینترنت هوشمند است با این تفاوت که قیمت آن بسته به شرکت و مقصد مکالمه متفاوت است و شرکتهای سرویس دهنده مکالمه با برخی نقاط به خصوص را امکانپذیر کردهاند، نرخ مکالمه این سرویس بر اساس گرانترین مقصد قابل مکالمه در نظر گرفته شدهاست که عملاً هزینه مکالمه را نسبت به مکالمه عادی VoIP بسیار گرانتر میکند.