اینترنت اشیا تمامی بخش های زندگی ما را در برگرفته است، از موبایلی که با آن صحبت میکنیم تا تلویزیونی که به راحتی به اینترنت متصل میشود و برنامه های مورد نیاز ما بر روی آن نصب است. همه ی این موارد میتوانند موجب راحتی و آسایش بیشتر زندگی ما شوند. امروز در ای او تی مپ میخواهیم در مورد ارسال کالا با اینترنت اشیا و مزیت های آن صحبت کنیم.
ارسال کالا
همیشه ارسال کالا و هزینه های آن بر قیمت محصولات مختلف تاثیرگذار بودند و همیشه انسانها به دنبال راهی برای کاهش این هزینه به شیوههای مختلف بودند. هزینه های ارسال کالا شامل بخشهای انبارداری و نگهداری از کالا و مدیریت ارسال آن هم میشود اما بیشترین هزینه مربوط به بخش حمل و نقل کالا است.
به همین علت کسب و کارهایی که تا الان یک سیستم مدیریت ارسال کالا بروز داشته اند توانسته اند سهم قابل توجهی از بازار را داشته باشند. معمولا استراتژی کسب و کارهای موفق در این زمینه کاهش هزینه های ارسال کالا و افزودن به سود است اما شاید سوال شما این باشد که چطور باید این هزینه را برای کسب و کار خود یا دیگر موارد کاهش دهید؟ جواب ساده است با ارسال کالا توسط اینترنت اشیا میتوانید مزیت های زیادی برای کسب و کار خود داشته باشید که یکی از آنها کاهش هزینه است. در ادامه بصورت دقیق تر به این موضوع میپردازیم.
مزیت های ارسال کالا با اینترنت اشیا
در این قسمت با توجه به کوتاه بودن مقاله به برخی از مزیتهای اینترنت اشیا میپردازیم که در ادامه میتوانید آنها را مشاهده کنید
کاهش هزینه و افزایش سودآوری
حتما تا الان متوجه هزینههای حمل و نقل کالا و موارد مرتبط با آن و اهمیت کاهش آن شدهاید. اینترنت اشیا وقتی در این زنجیره فعالیتها قرار بگیرد باعث از بین رفتن هزینههای اضافه این بخش میشود و با مدیریت هوشمندانه تر موجودی و کالا میتواند باعث افزایش سرعت و همینطور بهرهوری در این زمینه شود.
بهبود مدیریت اطلاعات و یکپارچه سازی میزان موجودی و تقاضا
در گذشته مدیریت اطلاعات فرآیند حمل و نقل و ارسال کالا، پایین بود و به همین نسبت بهره وری در رده های پایین تری قرار میگرفت. اما امروزه به کمک استفاده از ارسال کالا با اینترنت اشیا این فرآیندها بسیار بهینه تر از گذشته و باعث یکپارچه سازی میزان عرضه و تقاضا شدهاند.
اطمینان از امنیت کالا و کنترل لحظهای آن
ارسال کالا با اینترنت اشیا نه تنها باعث کاهش هزینهها، بهبود مدیریت اطلاعات، یکپارچه سازی میزان موجودی و تقاضا میشود بلکه باعث افزایش امنیت کالا و ردگیری لحظهای آن نیز میشوند که در شیوه سنتی بسیار سخت تر از الان بوده و فرآیند زمانبری به حساب میآمد.
این بخش بیشتر برای موارد غذایی مهم است که مدیران میتوانند به کمک آن از صحت و سلامت کالا در فرآیند ارسال مطمئن باشند و به طور لحظهای بتوانند کالا را ردگیری کنند و از محل آن مطلع شوند تا پیش بینی های لازم برای آن انجام شود.