معمولا اکثر افرادی که از واقعیت افزوده یا AR استفاده کردند برای بازی هایی بوده است که یک زمانی بسیار معروف بوده اند. از تکنولوژی واقعیت افزوده و موارد مشابه میتوان در موارد مختلفی استفاده کرد که دنیای بازارایابی و مارکتینگ یکی از آن هاست. کارشناسان و افراد بزرگ در زمینه بازاریابی استفاده از واقعیت افزوده در این زمینه را یک انقلاب بزرگ تصور می کنند. پیشرفت بازاریابی میتواند کسب و کارها را متحول کند.
به عنوان مثال مجله اخبار بازاریابی و فروش Adge به تازگی از تکنولوژی واقعیت افزوده یا AR به عنوان یک موقعیت مالی تیلیون دلاری یاد کرده است. هنگامی که از یک تکنلوژی مجلات و افراد بزرگ به لقب های خوبی یاد میکنند به معنای یک آینده روشن و جذاب برای آن تکنولوژی است.
پیشرفت بازاریابی با کمک تکنولوژیهای جدید
اگر شما صاحب یک کسب و کار و یا عضوی از آن هستید که در حال پیشرفت است باید بدانید که سیستم ها و روش های بازاریابی خود را باید به واقعیت افزوده مجهز کنید. اگر شما این کار نکنید، رقبای شما گوی سبقت را از شما می ربایند و زودتر از شما وارد عمل میشوند تا این کار را انجام دهند. در حال حاضر کارشناسان در حال پیدا کردن راه حل های برای این موضوع هستند که چطور داده ها و اطلاعات جمع آوری شده توسط اینترنت اشیا و واقعیت افزوده را با هم ترکیب کنند تا بهتر و کارآمد تر بتوان از آنها استفاده کرد.
همه افرادی که در این زمینه اطلاع دارند از اهمیت واقعیت افزوده در بازاریابی و روش های آن آگاه هستند. هنگامی که بتوان اینترنت اشیا و واقعیت افزوده را با هم ترکیب کرد، جایی است که به معنای واقعی معجزه رخ می دهد و میتوان همه چیز را به خوبی در کنار هم قرار داد.
تکنولوژی واقعیت افزوده
اضافه کردن تصویرهای مجازی و غیر واقعی مقید و کاربردی به صحنه واقعی با استفاده از یک دستگاه و یا یک موبایل را واقعیت افزوده میگویند.
واقعیت افزوده و اینترنت اشیا برای بازاریابی
کاربران هر لحظه با استفاده از اینترنت اشیا در حال تولید اطلاعات و دیتاهای مختلفی هستند که شرکت ها نمیتوانند از آنها برای ایجاد یک تجربه رابط کاربری بهتر استفاده کرد. استفاده از واقعیت افزوده و ترکیب آن با اینترنت اشیا باعث می شود که تجربه کاربری بی نظیری برای کاربران ایجاد کرد. تجربه ای که با استفاده از آن کاربر وفادار به برندی شود که از آن در حال استفاده است.