اگر دانشجوی رشته های فناوری و یا تنها یک علاقه مند در زمینه تکنولوژی بوده باشید، به احتمال زیاد از پتانسیل ها و قابلیت های فراوانی که اینترنت اشیا میتواند در اختیار ما بگذارد، مطلع هستید! طبق آماری که سازمان های بزرگ و معتبر در این زمینه اعلام کرده اند، نه تنها تعداد دستگاه های متصل به اینترنت تا سال آینده به بیش از ۳۵ میلیارد دستگاه میرسد بلکه سرمایه گذاری در این زمینه هم بیلیون ها دلار افزایش پیدا میکند که نشان دهنده فرصت های بزرگ در کسب و کارهای مربوط به اینترنت اشیا است. برای موفقیت کسب و کار در حوزه تکنولوژی اینترنت اشیا باید به نکات مختلفی توجه داشت.
موفقیت کسب و کار در حوزه تکنولوژی اینترنت اشیا
دیگر خریداران و مشتریان تکنولوژی و فناوری محصولات تک بعدی که توسط استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا تولید شده اند را نمیخرند بلکه آنها ترجیح میدهند محصولاتی را خریداری کنند که در بتواند در ابعاد مختلف زندگی آنها تاثیر گذار باشد. این کار به مشتریان و مخطابان تکنولوژی حس بسیار بهتری را منتقل میکند.
اگر شما میخواهید که یک کسب و کار در زمینه فناوری اینترنت اشیا یا Internet Of Things راه اندازی کنید اما نمی دانید که چطور در این بازار بزرگ باید فروش خود را افزایش دهید این مقاله را تا انتها بخوانید. ما با شما نکات مهمی را در میون خواهیم گذاشت.
از واژه IOT استفاده نکنید!
بسیاری از مخاطبان شما نمی دانند که این واژه مخفف چیست و به چه معناست! سعی کنید در بازاریابی محصولات خود بر روی کاربردهای آن بیشتر توجه کنید تا محصولات فنی! سادگی رمز پیروزی شما در بازاریابی محصولات اینترنت اشیا است.
تکنولوژی را نفروشید
شما باید محصولات خود را بفروشید نه تکنولوزی های مورد استفاده در آنها را. متاسفانه کسب و کارهای زیادی وجود دارند که به جای تکیه بر این که محصول آنها چه ویژگی های کاربردی دارد، مشتریان خود را با اسامی مختلف تکنولوژی گیج میکنند. بازاریابی محصول شما از تکنولوژی های بکار رفته در آن ده ها درجه مهم تر است! پس سعی کنید محصول خود را بفروشید نه تکنولوژی موجود در آن را!
پذیرندگان آغازین را فراموش نکنید
یک مفهوم مهم در کسب و کارهای نوپا مشتریان اولیه است اما شاید شما مشتریان اولیه خود را اشتباه انتخاب کرده باشید! شما باید پذیرندگان آغازین را پیدا کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید اما اگر محصول شما را نخریدند آن ها را برای همیشه فراموش کنید! شما باید به دنبال مخاطبان محصول خود باشید!